Trinseo Voltooit Overname Van Aristech Surfaces LLC

De overname markeert een nieuwe belangrijke stap in de transformatie van Trinseo naar een leverancier van speciale materialen en duurzame oplossingen.

BERWYN, Pa. [1 september 2021] -- Trinseo (NYSE: TSE), een wereldwijd materialenbedrijf en fabrikant van kunststoffen en latexbinders, kondigde vandaag de voltooiing aan van de eerder bekendgemaakte transactie voor de overname van Aristech Surfaces LLC (""Aristech""), een toonaangevende Noord-Amerikaanse fabrikant en wereldwijde leverancier van polymethylmethacrylaten (PMMA) continugegoten, Solid Surface en architecturale harssheets voor de wellness-, architecturale, transport- en industriële markten.

Deze overname is een nieuwe belangrijke stap in de transformatie-inspanningen van Trinseo, die erop gericht zijn een wereldwijde leverancier van speciale materialen en duurzame oplossingen te worden. De toevoeging van Aristech versterkt Trinseo's positie in acryloplossingen en verbreedt het productportfolio van het bedrijf in belangrijke markten zoals bouw en constructie en consumentengoederen. Daarnaast wordt verwacht dat Aristech de groei van Trinseo in Azië zal versnellen. De toegenomen blootstelling aan nieuwe markten en het verbeterde vermogen om cash en stabiele marges te genereren, zullen naar verwachting uiteindelijk leiden tot grotere groeimogelijkheden.

""Vandaag is een spannende dag voor Trinseo, omdat we alle Aristech-medewerkers verwelkomen in de Trinseo-familie. Ik kijk uit naar de toekomstige transformatie- en groeimogelijkheden die er zijn tussen onze twee organisaties"", aldus Frank Bozich, President en Chief Executive Officer van Trinseo. ""Aristech is een ideale strategische partner voor Trinseo en zal dienen als een extra katalysator voor onze transformatie naar een hogere groei, hogere marge en leverancier van minder cyclische speciale materialen om onze klanten wereldwijd beter van dienst te kunnen zijn.""

De overname omvat de toevoeging van ongeveer 300 werknemers op twee productie- en R&D-locaties in Florence, Kentucky en Belen, New Mexico. Aristech zal blijven opereren als een zelfstandige entiteit binnen het Engineered Materials-segment, terwijl Trinseo de integratie van de PMMA-activiteiten die het eerder dit jaar heeft gekocht, voortzet.

Over Trinseo

Trinseo (NYSE: TSE) is een wereldwijde leverancier van materiaaloplossingen en fabrikant van kunststoffen en latexbinders met een focus op het leveren van innovatieve, duurzame en waardecreërende producten die intrinsiek zijn aan ons dagelijks leven. Trinseo is toegewijd aan het maken van een positieve impact op de samenleving door samen te werken met gelijkgestemde belanghebbenden en het ondersteunen van de duurzaamheidsdoelstellingen van onze klanten in een breed scala van eindmarkten, waaronder auto's, consumentenelektronica, apparaten, medische apparaten, verpakkingen, schoeisel, tapijt, papier en karton en bouw en constructie. Trinseo had in 2020 ongeveer $ 3,0 miljard aan netto-omzet, met 26 productielocaties over de hele wereld en ongeveer 3800 werknemers. Ga voor meer informatie naar: www.trinseo.com.

Waarschuwing over toekomstgerichte verklaringen

Dit persbericht kan toekomstgerichte verklaringen bevatten, inclusief, maar niet beperkt tot, verklaringen met betrekking tot plannen, doelstellingen, doelen, prognoses, strategieën, toekomstige gebeurtenissen of prestaties, en onderliggende veronderstellingen en andere verklaringen, die geen verklaringen van historische feiten of garanties of garanties van toekomstige prestaties zijn. Toekomstgerichte verklaringen kunnen worden herkend door het gebruik van woorden als ""verwachten"", ""anticiperen"", ""van plan zijn"", ""voorspellen"", ""vooruitzichten"", ""zullen"", ""kunnen"", ""zijn mogelijk"", ""zien"", ""neigen"", ""aannemen"", ""potentieel"", ""waarschijnlijk"", ""doel"", ""plannen"", ""overwegen"", ""zoeken"", ""proberen"", ""zouden moeten"", ""zouden kunnen"", ""zouden"" of uitdrukkingen met een vergelijkbare betekenis. Toekomstgerichte verklaringen weerspiegelen de evaluatie door het management van de momenteel beschikbare informatie en zijn gebaseerd op onze huidige verwachtingen en veronderstellingen met betrekking tot geschatte en toekomstige bedrijfsresultaten, bedrijfsstrategieën, concurrentiepositie, industriële omgeving en potentiële groeimogelijkheden en kostensynergieën met betrekking tot de overname van Aristech, de economie en andere toekomstige omstandigheden. Omdat toekomstgerichte verklaringen betrekking hebben op de toekomst, zijn ze onderhevig aan inherente onzekerheden, risico's en veranderingen in omstandigheden die moeilijk te voorspellen zijn. Omdat toekomstgerichte verklaringen betrekking hebben op de toekomst, zijn ze onderhevig aan inherente onzekerheden, risico's en veranderingen in omstandigheden die moeilijk te voorspellen zijn. Factoren die een dergelijk verschil kunnen veroorzaken, omvatten, maar zijn niet beperkt tot, ons vermogen om het overgenomen Aristech met succes te integreren, verwachte kostenbesparingen en synergieën te genereren, relaties met klanten te onderhouden, belangrijke werknemers te behouden en het bedrijf winstgevend te laten groeien; en de factoren die worden besproken in ons jaarverslag op formulier 10-K, onder deel I, item 1A - ""Risicofactoren"" en elders in onze andere rapporten, aangiften en opgaven die van tijd tot tijd bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission worden ingediend. Als gevolg van deze of andere factoren kunnen onze werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van die welke in de toekomstgerichte verklaringen worden beoogd. Daarom waarschuwen we u om niet te vertrouwen op een van deze toekomstgerichte verklaringen. De toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht worden alleen gedaan vanaf de datum hiervan. We zijn niet verplicht om een toekomstgerichte verklaring publiekelijk bij te werken of te herzien als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins, tenzij anders vereist door de wet.

Perscontact:

Trinseo